streda 20. septembra 2017

Greek tomates

         Na chuť týmto paradajkám som prišla tento rok na Zakynthose. Nechýbali na žiadnych raňajkách a keď som ich ochutnala, nechýbali už ani ja mojom tanieri. Hneď ako sme prišli domov, musela som si ich pripraviť, lebo práve oni mi najviac zachutili. Teda bolo by toho viacej avšak, duly v mede sa mi nepodarili stále zohnať. ( Jeden príspevok snáď v blízkej dobe venujem aj práve spomínanej dovolenke s recenziami na hotel.)

Ak aj vy chcete ochutnať chuť grécka vyskúšajte tento receptík.




Budeme potrebovať:  
                                 paradajky, bazalka sušená alebo korenie na paradajky, balkánsky
syr                                                    môže byť aj Feta ja som použila balkánsky, ten ručne robený z Lidl, najviac sa mi osvedčil. Ak použijete klasický syr, nebude to mať ten správny šmrnc ale ak ho obľubujete alebo ho máte radšej ako tie slané, môže byť :)

          Paradajky nakrájame na kolieska, také ani tenké ani hrubé. Najlepšie sú domáce paradajky, šťavnaté, nie však už moc mäkké, rozpadli by sa nám pri krájaní. Naukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie. Zo syru spravíme mrveničku a posypeme po paradajkách a posypeme ešte bazalkou. Pečieme v rúre vyhriatej na 180°C kým nám syr trochu navrchu nezhnedne.
Paradajky sa jedia samé, s pečivom, k opekanej slaninke, ku grilovačke či už ako príloha k hlavnému jedlu.
                                                                      Kalí órexi!!! 




Encián zapekaný so schwarzwaldskou šunkou a paradajkami





           Na túto mňamku, budeme potrebovať :
                                                          2ks hermelínu, balenie schwarzwaldskej šunky, chery paradajky, bazalkový olivový olej / môže byť aj olivový.
          Hermelín rozkrojíme napoly a naplníme plátkami šunky. Prikryjeme druhou polkou hermelínu. Zapekaciu misu vytrieme olivovým olejom, môže byť pokojne aj viac. Na dno naukladáme šunku, položíme hermelíny . Cherry nakrájame na polky a vyplníme prázdne miesta. Záleží už na vašej chuti koľko ich tam dáte. Pokvapkáme olivovým olejom. Môžte použiť aj čerstvé bylinky ako - bazalka, koriander či petržlenová vňať a posypať nimi hermelíny. Už len vložíme do rúry na 200°C kým sa hermelín neroztečie. Ja som piekla v malej tortovničke ak sa rozhodnete rovnako, položte ju na plech a tak vložte do rúry. Šunka nám krásne s paradajkami pustí šťavu, ktorá je hlavným eňoňuno receptu! Tak nech o ňu neprídeme. Samozrejme, môžte pripraviť recept bez šunky.
Toto jedlo je výborné ako rýchla večera či obed, no možno aj výdatné raňajky.
Recept ma zaujal v jednom časopise, ja som ho však trochu pozmenila :) Tak nech chutí!

2 komentáre:

  1. Toto budem musieť vyskúšať. Možno sa mi konečne podarí nejakým štýlom prinútiť priateľa zjesť paradajky :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super to chutí a je naozaj, že jednoduché :) Potom povedz ako si dopadla :-P

    OdpovedaťOdstrániť