štvrtok 24. septembra 2015

Žihľavový sirup - Nettle syrup

Ahojte, no a tak zas po dlhej dobe. Ale zato vo významný to deň - prvý jesenný!!! Buď vítaná Pani Jeseň :)) Síce som si dnes moc toho jesenného počasia nevychutnala, skôr som si dopriala výdatný jesenný spánok. A musím povedať, jeseň mi zatiaľ vyhovuje :-P
Cez víkend sme boli na svadbe ( čoskoro v príspevku ), takže som to musela dospať a  možno na mňa čosi lezie :-/
V takomto jesennom období je dokonalý čas sa šálku pravého domáceho sirupu. Ja som si dnes spomenula na žihľavový. Žihľavový čaj je každému dobre známy, ľahko dostupný, nájdete ho v každom obchode. No so sirupom to také ľahké nebude. Aj keď zopár miest kde ho zohnať poznám ale načo ? Veď je tak ľahké pripraviť si ho doma :) A určite chutí lepšie a zdravšie! Žihľavový sirup chutí rovnako ako žihľavový čaj za studena teda pokiaľ nepridávate ďalšie ingrediencie či arómy, čo samozrejme môžte ak vám chuť nesedí alebo chcete skúsiť niečo iné.



Postup: 

Žihľavu zbierame výlučne v čistom prostredí!!! Mimo civilizácie :)
Nazbierame cca 100 ks mladej žihľavy, posekáme a zalejeme 3,5 l vriacej vody. Lúhujeme 24 hodín.
Ma druhý deň precedíme a "vyžmýkame" cez plátno. Pridáme 2 ks citrónov nakrájaných na plátky a 2,5 kg cukru a balíček kyseliny citrónovej (konzervuje). Dáme prevariť, hneď ako sa cukor rozpustí, dáme do fliaš. Dobrú chuť!








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára