sobota 5. septembra 2015

Cheesecake Al´a Mikky Oreo - Karamel



Milujete cheesecake? Ja som ich vernou fanynkou! :)
Cez týždeň sedím v reštike, pozerám ich ponuku a zrazu vidím kartu s ponukou cheesecake. A vtedy mi  prišlo na rozum,  naposledy som robila cheese. ešte na jar, kedy mala švagriná narodeniny a to je od vtedy dlhá chvíľa. Ešte mám v pamäti ako som sa nervovala do desiatej večera s "lyžičkovaním". Bol to zebra chesecake a dal celkom zabrať :)
No dnes je tu Cheesecake Al´a Mikky !!! Oreo - karamelový !!! 
Musím priznať, že som sa nechala inšpirovať šikovnou žienkou Dulce de Leche, podľa ktorej som robila Banánový cheese. a tento môj je taktiež zapekaný s veľmi podobnou plnkou.
Veď posúďte sami!

Potrebujeme  1 šálka sušienok Oreo
                       2 šálka maslových sušienok
                       125g masla
                       lyžica medu

                       4 banány
                       1/2 pohára hnedého cukru

                       250ml smotany na šľahanie
                       500g mascarpone
                       1/2 pohára cukru
                       4 vajcia

Postup 

Podrvené sušienky dobre premiešame s roztopeným maslom a medom. A vyložíme ním dno tortovnice, pričom potiahneme až tak ku okrajom do hora. Odložíme do chladničky.

Banány očistíme a rozmixujeme na kašu, prípadne na takú tuhšiu konzistenciu pre toho kto má rád kúsky ovocia v torte. Pridáme hnedý cukor a "topíme" na panvici, kým sa cukor nerozpustí. Necháme vychladnúť.

Šľahačku šľaháme s macsarpone, potom pridáme cukor a pomaly primiešame vajcia. Keď sa všetky ingrediencie spoja, pridáme vychladený banánový karamel a dobre premiešame. Vylejeme na sušienkový základ, ktorý sme si pripravili.
Pečieme pri teplote 160°C cca. 50-60 min. (pokým nezhnedne vrch torty)



Veď ešte som zabudla! Ešte foto obeda a večere, ktorú som včera kuchtila :)  Kuracie stehná s hubovou omáčkou a losos s cesnakovým dipom.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára