streda 11. marca 2015

Bábovka

   Minulý týždeň som na večer chcela niečo rýchlo upiecť. Keďže už dlhšie sme nemali bábovku, rozhodla som sa, že ju upečiem. U nás doma je bábovka vždy vítaná, hlavne večer ku telke alebo ráno na raňajky k dobrému bylinkovému čaju. Hm a tá jej vôňa, cítiť ju po celom dome !
A môjho manželíka bábovka vždy poteší :)
Je to veľmi rýchli, jednoduchý a osvedčený recept.

Veď usúďte sami ! :)
 
 Potrebujeme : 2 hrnčeky polohrubej múky
                        1 hrnček kryštálového cukru
                        1 vanilkový cukor
                        1 kypriaci prášok
                        1 hrnček mlieka
                        1/2 hrnčeka oleja
                        2 vajcia
                        hrozienka
                        1/4 čokoládového likéru

Na ozdobenie :
                       citrónová poleva
                       čokoláda


Hrozienka si namočíme do čokoládového likéru, necháme ich tam kým si pripravíme cesto na bábovku.
Všetky ostatné ingrediencie spolu vymiešame. Potom už len pridáme hrozienka spoločne s čokoládovým likérom. Množstvo hrozienok a likéru je už na vašej chuti, pokiaľ dáte viac likéru, stačí ak pridáte múku aby cesto nebolo moc riedke. Bábovnicu vytrieme olejom a vysypeme múkou (ja som použila polohrubú ale môže byť aj hrubá), vylejeme cesto a pečieme pri 160°C cca 40min. Záleží od vašej rúry :))
Ja som si bábovku dozdobila citrónovou polevou a nastrúhanou čokoládou.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára